Re: Drukowanie na gazecie

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 31 May 2009 - 22:39:15 MET DST

Osadnik pisze:
> Nie, nie, nie chodzi mi o budżetową wersje drukowania :)
>
> Potrzebuje właśnie wydrukować coś przypominającego gazetę na
> autentycznym papierze gazetowym. Pojawia sie jednak pytanie czy drukarka
> laserowa nie spali mi tej gazety i nie wywoła pożaru? co prawda wałek i
> papier nagrzeją się do 200*C ale mam obawy czy nie sfajczy sie nic.
> Może wcześniej taki papier gazetowy lekko zwilżyć czy zastosować inne
> zabiegi?
>
> Koniecznie musi to wyglądać jak gazeta gdyż to ma być jako rekwizyt w
> filmie.
Na gazetach (śliskim papierze kredowym) drukuje się w laserówkach bez
żadnego problemu - hint temat "termotransfer pcb" - stare kolorowe
błyszczące gazety "babskie" są świetnym domowym źródłem gładkiego
papieru do tej metody wytwarzania płytek drukowanych ;) Drukuje się
laserówkami oraz używa "ksera", co w twoim przypadku będzie chyba
wygodniejsze (format A3)

Idąc w drugą stronę - bez problemu daje się zakupić papier kredowy
(śliski) w przeróżnych gramaturach, do powyższego zastosowania raczej
lepszy jest grubszy, a do twojego - zapewne cienki, ale drukowałem już
(z braku innego) na takim co miał ~60g/m^2 i wychodziło dobrze.

Jedynym problemem którego możesz się spodziewać to rozmiar zadruku -
zostaną ci po bokach białe paski, bo chyba żadna drukarka aż do każdej
krawędzi nie zadrukuje. Trzeba będzie ładnie gilotynką te 4-5mm obciąć
by wyglądało jak gazeta (które mają zadruk do samej krawędzi, bo są
cięte na strony dopiero po wydrukowaniu)