Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 18 May 2009 - 16:06:14 MET DST

RadoslawF pisze:
> 1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
> ATA/SATA.
Tzn dopasowany = jak kontroler jest sata to i dysk sata, i odwrotnie,
ata + ata...

> 2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
> na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
> zakupem.
W markowych kieszeniach? W macanych osobiście kieszeniach WD i
Seagate/Maxtor - nigdy się z tym nie spotkałem. Sam używam pudełka
Maxtor OneTouch 80GB sprzedawanego z dyskiem Maxtora 80GB ATA100
(zwykłym, desktopowym, 3,5"), gdzie obecnie siedzi tam jakiś 750GB chyba
Samsung...

> Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
> kto ci zabroni ? Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
> dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.
Obecnie może to racja, ale firmowe kieszenie jednak miewają
sensowniejsze kontrolery i sensowniejszą mechanikę i wykonanie (choćby
złącza). Teraz "nieoryginalne" pudełka USB-2.5" produkcji Akasa,
Chieftec, itp są na dość dobrym poziomie, ale do niedawna typowa
chińszczyzna "aluminium 2,5" case" miewała kontrolery ledwo 20MB/s
ciągnące...