Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Sun 17 May 2009 - 09:21:33 MET DST

Dnia 2009-05-17 01:06, Użytkownik marek napisał:
> Witam!
> Myślę że jest to ogólny problem....."dopasowania" dysków do obudowy tzn.czy
> mając obudowę 2.5"(3,5")
> zadziała mi tam każdy dysk dowolnej firmy i dowolnej wielkości (czy też
> niektórych nie będzie widział)

1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
ATA/SATA.
2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
zakupem.

> i drugi problem czy w obudowie razem z dyskiem o określonej wielkości
> (zakupiona w calości razem z dyskiem) można wymienic dysk np na dysk
> większej pojemności ?? Czy można sobie to dowolnie zamieniać
> (oczym firmy nie mówią) czy też nie bardzo.

Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
kto ci zabroni ? Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

Pozdrawiam