Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Tue 19 May 2009 - 23:33:53 MET DST

Dnia 5/17/2009 9:21 AM, Użytkownik RadoslawF napisał:

> 1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
> ATA/SATA.

Bywają kieszenie z obsługą obu. Mam taką na 2.5".

> 2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
> na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
> zakupem.

Owszem.
Ale w sporej części przypadków wystarczy poszperać w sieci i rozwiązanie
się znajdzie.

> Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
> kto ci zabroni ?

Oidw to tracisz gwarancje.

> Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
> dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

Mam kupe róznych kieszeni. Welland, 4world, Revoltec, Argosy, teraz
jeszcze netgear. Cenowo od 20zł do 900. I tylko w najstarszej (jeszcze z
poprzedniego wieku) obudowie był problem ze złaczem zasilania - wyrwałem
i zaczeło iskrzyć. Przelutowałem i działa.

Uwaga tylko na nowe obudowy Wellanda (nie pamiętam modelu, 3,5", SATA,
USB) - jakiś debil uznał że obudowa powinna pracowac pionowo. Niby można
ją położyć normalnie, na nóżkach, ale wtedy dysk pracuje do góry nogami...

--
Pozdrawiam
dziobu