Re: dysk zewnetrzny - serwer plikow

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 16 May 2009 - 10:16:11 MET DST

news:vcx5kg97lews$.dlg@kwinto.prv...

> Przecież nikt nie neguje, że sprzętowo tkwi tam GB. W istocie od
> początku chodzi o skopaną implementację jego obsługi. No i nie wiem
> czemu włożyłeś w moje usta, że ja także twierdzę, że ten GB jest w tym
> urządzeniu niepotrzebny.

Skopaną obsługę gigabita? To jeszcze dziwniejsze niż twierdzenie, że jest
tam niepotrzebny. Jaka musiałaby mieć wydajność, żebyś łaskawie uznał
implementację za poprawną?

> Na tym jak sądzę można ten podwątek zakończyć.

Jak chcesz.

> Czasami jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Przypuśćmy, że objeżdżam
> swoje maszynki i z każdej z nich zrzucam obraz partycji na dysk USB albo
> pena przy pomocy na przykład Drive Snapshota. Potem wracam do domu/firmy
> i chcę przegrać szybko te obrazy na duży dysk sieciowy w rodzaju tego
> IcyBox.

No proszę, mamy realny dowód na zabawne twierdzenie, że największy transfer
osiąga jadąca ciężarówka dysków twardych. Połącz te swoje maszynki w sieć.
Będziesz to wszystko robił bez ruszania się z krzesła i kopiowania w kółko z
jednego nośnika na drugi.

> Zresztą nieważne, ja po prostu naprawdę nie widzę realnego
> powodu, dla którego pominięto obsługę systemu plików zainstalowanego na
> 99% komputerów z Windows. I nie pisz, że wytłumaczeniem jest cena, bo
> doklejenie jeszcze jednego GPL-owego modułu do OS-a nic nie kosztuje.

USB na ogół wymaga dodatkowego kontrolera bo chipsety do nasów raczej nie
obsługują tego interfejsu. A to już są jakieś grosze. Zresztą cieszmy się,
że mamy wybór. Chcesz, to kupuj wersję z USB. Ja to uważam za niepotrzebny
gadżet.