Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 16 May 2009 - 02:05:27 MET DST

"szary móżyn" 0051957a$0$23909$c3e8da3@news.astraweb.com

> Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest Verbatim, identyfikator MCC lub CMC. Absolutnie wystrzegać się płyt TDK.
> Trafiłem na takie o identyfikatorze TDK-003 i degradacja nośnika po pół roku stania na półce nie pozwala na odczytanie płyty w
> moich nagrywarkach (na szczęście znalazłem napęd z dobrą korkekcją, który sobie z trudem, ale jednak poradził z większością
> danych). Inne marki to loteria, mam stare Esperanzy od CMC i Prodisca, które trzymają się bardzo dobrze.

> [...]

Ja nagrywam DVD (programem ImgBurn) wyłącznie na TDK i nie mam
problemów, o ile nagrywam z włączonym OPC. Po pół roku czy po
dwóch latach -- jest stale bardzo dobra jakość. :) CD (głównie
CDDA do samochodu; program EAC) to Philipsy. Dwie płyty plus
cienkie, kolorowe pudełko na te dwie płyty -- 149 groszy, co
po ,,odliczeniu'' podatków daje dobrą cenę. :) Jakość nagrania
rewelacyjna. :)

Jeśli dubluję jakieś nagranie DVD to z zupełnie innego powodu -- na przykład
raz kompresuję film DVD za pomocą Shrinka, a raz za pomocą innego programu. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'