Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro <xbaenq.cvbeb_at_mnfx.cy>
Data: Wed 13 May 2009 - 15:53:15 MET DST

Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

> Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych
> rodzajach i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na
> rynku...
>
> Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

Z osobistych doświadczeń, padły mi 3 cake box DVD+R TDK made by Taiyo
Yuden, padały jeden po drugim w okresie około pół roku. Jeżeli chodzi o
DVD+R to wtedy całkowicie przesiadłem się na Sony, i jak dotąd nie padła
mi ani jedna, a mam je już kilka lat, a jeżeli chodzi o DVD+R DL to made
by Ricoh (chyba Verbatim), niestety padły mi ze trzy-cztery sztuki na
50 po paru miesiącach. Pamiętam, że CMC Magnetics i Mitsubishi Chemical
mnie też nie zawiodły.

Generalnie to mam już dość potyczek z tą technologią i wycofałem się
całkowicie na macierze dyskowe RAID1 (mdadm) i nie mam zamiaru już
więcej tracić danych.

--
Pozdrawiam
Konrad 'd3viCe' Pióro