Re: dysk zewnetrzny - serwer plikow

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Fri 15 May 2009 - 15:47:17 MET DST

news:a7z3baqzz338$.dlg@kwinto.prv...

> [...]
>
> Hm. Jeśli więc przełożymy wynik solo na MB/s to wyjdzie nieco ponad 10
> MB/s, a więc tyle samo co w skrytykowanym przez Ciebie teście. Notabene
> raczej trudno jest podważać wyniki podawane przez Intel NAS Performance
> Toolkit, nieprawdaż? A screen załączono. Nie wątpię, że go zauważyłeś...

Moja krytyka dotyczyła twierdzenia autora jakoby gigabitowy ethernet był w
tym urządzeniu niepotrzebny. Powtrórzyłeś tę opinię za nim, cytuję
""Gigabit" jest
chyba tylko w nazwie." Oczko mniejszy od gigabitowego jest ethernet setkowy.
Podane przeze mnie transfery przekraczają jego możliwości. Świadczą o tym,
że obaj się myliliście.

> A tak BTW to autor podaje możliwe powody słabego transferu: brak
> możliwości włączenia jumbo frames lub błędy w firmware.

Byłoby lepiej, żeby to sprawdził.

> Nie o to mi chodziło. Ja piszę o sytuacji, w której ktoś ma dysk
> przenośny lub USB pena sformatowanego w NTFS i chce jego zawartość
> przegrać na dysk sieciowy NAS korzystając z jego wejścia USB, a nie
> poprzez sieć.

Dlaczego tak dziwnie? Przecież takie kopiowanie nie odbędzie się
samodzielnie i tak trzeba uruchomić komputer. Naturalne będzie włożenie pena
do komputera i wydanie polecnia zamiast podejścia do NAS-a, włożenia pena i
powrotu do komputera. Zresztą NAS-y nie muszą być w miejscu łatwo dostępnym.

> Przyzwoity dysk NAS bez problemu powinien odczytać i
> skopiować zawartość takiego pena/dysku.

Jak widać tu się różnimy. Po to jest sieć, żeby z niej korzystać. NAS nie
jest obudową dysku do wszystkiego.

Chwała zapaleńcom.