Re: dysk zewnetrzny - serwer plikow

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 14 May 2009 - 21:12:08 MET DST

Dnia Thu, 14 May 2009 11:26:04 +0200, MC napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
[...]
> Na moje oko ma 140Mbps solo i 190 w Raidzie 0.

Hm. Jeśli więc przełożymy wynik solo na MB/s to wyjdzie nieco ponad 10
MB/s, a więc tyle samo co w skrytykowanym przez Ciebie teście. Notabene
raczej trudno jest podważać wyniki podawane przez Intel NAS Performance
Toolkit, nieprawdaż? A screen załączono. Nie wątpię, że go zauważyłeś...

A tak BTW to autor podaje możliwe powody słabego transferu: brak
możliwości włączenia jumbo frames lub błędy w firmware.

[...]
> Ale przez to wcale nie są bardziej przenośne. Zwykle takie coś i tak wymaga
> dodatkowego zasilania. A poza tym wątek jest o dyskach podłączanych przez
> RJ45. W takim wypadku spokojnie może być ext3 niezależnie od systemu w
> komputerze. Więc nie ma co narzekać na brak lub ograniczenie w obsłudze
> systemów podłączanych zwykle przez USB.

Nie o to mi chodziło. Ja piszę o sytuacji, w której ktoś ma dysk
przenośny lub USB pena sformatowanego w NTFS i chce jego zawartość
przegrać na dysk sieciowy NAS korzystając z jego wejścia USB, a nie
poprzez sieć. Przyzwoity dysk NAS bez problemu powinien odczytać i
skopiować zawartość takiego pena/dysku. A IcyBox "z pudełka" tego nie
potrafi. Szkoda. Na szczęście jest tam zwykły Linux i są opensourcowe
rozwiązania naprawiające to ewidentne niedociągnięcie.
http://en.nas-4220.org/index.php/Packages:Optware

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/