Re: Czy te temperatury procka sa ok?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 10 May 2009 - 14:09:55 MET DST

żółta pięta pisze:
> znowu piszesz bzdury
Ale za to z jakim zapałem!

> pasta po zagrzaniu staje sie twardsza poniewaz odparowuja z niej
> rozcienczalniki ktore maja za zadanie zmiekczenie jej na czas aplikacji.
Oraz zmiękczenie na czas _rozprowadzenia_po_procesorze_ przy montażu
radiatora.

> nie ma to nic wspolnego z tym co piszesz. proponuje dowiedziec sie z
> czego ta pasta jest zrobiona a dopiero pozniej przekazywac swoje
> madrosci innym.
A więc podaj skład tej pasty. Ja go nie znam, przyznaję, i obawiam się
że co rodzaj pasty to skład będzie diametralnie inny, choć osiągany cel
jest ten sam (bo w końcu osiągnięcie przewodności cieplnej
jakiegokolwiek mazidła lepszej niż brak pasty i powietrze w porach - to
żaden wyczyn)

> tak samo dziala nowa pasta jak i stara, twarda zalozona raz jeszcze.
Zdefiniuj "działa". Leży na radiatorze i pachnie?
Pasta ma zadanie - jak najcieńszą warstwą jak najlepiej przewodzić
ciepło między A i B. Jak nie zostanie rozprowadzona równomiernie -
będzie źle, będą obszary z przerwą w przenoszeniu ciepła (czyli
przegrzewające się). Jak będzie jej (za) grubo - też będzie źle, bo
jednak opór cieplny wprowadza.
Dla mnie pasta działająca = pasta dobrze przenosząca ciepło. A dobrze
przenosząca ciepło będzie gdy będzie dobrze rozprowadzona. A
rozprowadzona będzie dobrze, pod warunkiem że ma konsystencję
pozwalającą na to - a w starej paście z tym problem.
Nie mówię że się nie da, ale prezerwatywy też można prać i suszyć i
nabłyszczać i możesz powiedzieć że "tak samo działa nowa jak i stara" ;)