Re: Czy te temperatury procka sa ok?

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Sun 10 May 2009 - 00:36:24 MET DST

On 10 Maj, 00:08, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

> Trochę czy całkiem? Jeśli to wygląda mniejwięcej jakhttp://www.drut.org/images/futro.jpgto znaczy że jest zabite całkowicie
> i wentylator nic nie chłodzi.

Az tak zle to nie jest, czesciowo radiator jest przeslaniety kurzem
(od strony wyrzucajacego powietrze wiatraka 120mm = chyba taki jest
przeplyw powietrza w obudowie).

> Po pierwsze w boxowym chłodzeniu intela aby wyczyścić radiator nie
> musisz go ściągać z procesora (od E6300, bo w nowszych, np od E5200 już
> nie). Wystarczy odpiąć plastikowy koszyk z wentylatorem od radiatora - z
> 2 boków znajdziesz 2 "łapki" trzymające czarny plastik wentylatora za
> wycięcie w srebrnym aluminium radiatora, podważasz je płaskim
> śrubokrętem i wentylator odskakuje. Solidne przedmuchanie wystarcza, nie
> ma sensu "polerować" szmatką. Po ściągnięciu wentylatora zostaje ci na
> procesorze radiator
http://www.egielda.com.pl/images/art/cache/41ddcf7ddd432371567e8e26e2...

Dzieki za info. Jutro postaram się to zrobic. Tylko nie wiem czy
sprezone powietrze gdzies kupie :/
Jak cos to w poniedzialek.
Pozniej nie ma problemu z powtornym nalozeniem wiatraka na radiator?

To jest wersja minimum, bo po 2,5 roku chyba warto paste na procku
wymienic?

> [...]
> strzałką "obróć w lewo o 90' ". Wystarczy to wykonać, a zaczepy są
> zwolnione - po prostu ściągasz radiator delikatnie ciągnąc za wszystkie
> 4 uchwyty (by wyszły z dziur w płycie) a potem za cały radiator by
> odlazł z procesora (ewentualnie delikatnie próbując go obrócić, by
> "ukręcić" starą zasmażoną pastę).
> Potem czyścisz procesor oraz dół radiatora szmatką/srajtaśmą do czysta,
> najłatwiej przy pomocy izopropanolu/acetonu - świetnie zmywa resztki
> starej pasty (ale wiele innych zmywaczy też się nadaje, a w
> ostateczności czysto fizyczne szorowanie też zda egzamin).

Izopropanol "budowlany" z Castoramy wystarczy?

Przed
> zamontowaniem napaćkaj najcieńszą (jak się da) warstwę pasty termicznej
> na procesor,

Jaka paste kupic? Bo sa rozne wynalazki ;) CIenaka warstwa to ile
milimetr czy mniej, tak prawie przeswitujaco?

przekręć sobie te 4 czarne zaczepy spowrotem (90'
> przeciwnie do strzałki na nich), połóż radiator na procesorze, celując
> końcami zaczepów w dziury w płycie, tak by powchodziły bolce w dziury, a
> potem solidnie paluchem wciskasz te 4 czarne w płytę, metodą "po
> przekątnej" - powinny zaskoczyć/zatrzasnąć się (blokując bolce wewnątrz
> otworów w płycie, czyli radiator nad procesorem).

Niby na trudne nie wyglada ;) Gdzies fotki jeszcze dla pewnosci
poszukam ;)

Sorka za tyle pytan, ale nigdy nie skladalem calego kompa
samodzielnie :/

I dzieki za wyczerpujacy poradnik :) Chyba kupie powietrze, paste,
izopropanol i po weekendzie sprobuje zawaczyc :)

Pozdrawiam
Rafal