Re: Upgrade bios bez flopa

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 05 May 2009 - 23:26:57 MET DST

Użytkownik "agent73" <agent73_no_spam@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4p5105dlibjl18d87fs0l6moaraecul6oq@4ax.com...

> Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
> dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;)

Ja tak do dzisiaj mam na WinXP (oczywiście partycja FAT32).

> i szło bez
> problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
> rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
> wczytały się do pamięci.

Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo
kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.
Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co
wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

> Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
> sprawdzi? ;-)

Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.
Ale można tymczasowo wydzielić partycję podstawową z FAT32, sformatować ją
jako startową, przerzucić flasher z biosem, i dodać do menu wyboru w
bootmanadżerze (lub aktywować "recznie", żeby po restarcie system załadował
się z niej). A po flashu wywalić ją.