Re: urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 03 May 2009 - 12:26:28 MET DST

W dniu 02.05.2009 21:49, Michal Kawecki pisze:

> Idealista.

Owszem, możliwe. Ale trzeba troszkę idealizmu, żeby z powodu
kierowania się czystym utylitaryzmem świat nie stoczył się
w monopole i systemy korporacyjne.

> A więc oczekujesz świata z odgórnie narzuconymi nakazami i zakazami, a
> nie świata Wolności przez duże W. Naprawdę nie widzisz sprzeczności?

A nie widzisz, że nie wolno dawać pełnej wolności? Już Ci
obok, może na nieco skrajnym przykładzie, pokazano na czym
polega problem.

Świat IT *musi* mieć nakazy i zakazy, bo inaczej żądza zysku
przeważyłaby łatwo nad potrzebą wprowadzania standardu i
rozwijania konkurencji, tak doskonale zmniejszającej ceny
i dającej użytkownikom wybór.

> A tak BTW to o ile w Windows sposób instalacji nowych sterowników jest
> trywialny i maksymalnie ustandaryzowany - wystarczy parę kliknięć myszką
> i ew. restart systemu - o tyle w Linuksie już nie jest tak prosto. Jak

Jak to nie? Sterowniki w Linuksie są włączone do jądra i
dostępne w każdym systemie. Tu już nie jest tak, że musisz
coś *doinstalowywać* do systemu: albo producent przekazuje
kod sterownika Torvaldsowi i nie musi się martwić jego
obsługą w przyszłości, albo trzyma kod dla siebie i ma same
problemy z tego tytułu.

> sądzisz, poradziłby sobie z tym zwykły ZU? I kto ma prowadzić dla nich

Jakoś zwykli użytkownicy Ubuntu sobie radzą z instalacją
sterowników, bo system to robi za nich. Jest nawet proś-
ciej niż w Windows...

> zarobi? I dla której dystrubucji ma to robić - dla wszystkich trzystu
> naraz, czy może tylko dla jednej wybranej, tej faworyzowanej? ;-). Zejdź
> na ziemię, proszę....

Nie mam zamiaru. To *ja*, jako konsument, mam mieć dobrze,
a nie właściciele i pracownicy firm tworzących sprzęt i
oprogramowanie.

|                 |  Politechnika Śląska                   |