W dniu 25.04.2009 21:44, ToMasz pisze:
> Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
> informatyki. Tak zwanej, gdyż do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest
> znajomość nie tyle informatyki, co obsługi komercyjnych programów(
> systemów operacyjnych) Czy to dalej jest informatyka (w sensie edukacji,
> nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie pojętym
> systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie
> uczniów/studentów?
Nie ma informatyki w nauczaniu podstawowym/średnim. Jest
*edukacja informatyczna*. Polega ona na szkoleniu w *obsłu-
dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-
wania. W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
się przydały).
Co do uczenia poszczególnych programów: nie ma sensu uczenie
*szczegółów* poszczególnych programów. Ale zasad warto uczyć.
Na przykład obsługi programów reprezentujących daną kategorię.
Oczywiście, lepiej byłoby uczyć programów otwartych i darmo-
wych, ale spójrzmy prawdzie w oczy: jeżeli ktoś po szkole
średniej idzie do pracy, to będzie wolał znać Worda niż
OpenOffice.org Writer -- po prostu pracodawca chętniej na
niego spojrzy.
Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
powoli staje się problemem...
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Sat Apr 25 22:50:13 2009
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 25 Apr 2009 - 22:51:06 MET DST