niewłaściwe kolory

Autor: <jhr_at_gazeta.pl>
Data: Fri 24 Apr 2009 - 21:01:30 MET DST

Próbowałem pomóc znajomemu ,ma komputer ze zintegrowaną kartą graficzną
,monitor "Samsunga" .Problem polega na tym, że

 XP wyświetla się "jak chce" to znaczy najprościej mówiąc w niewłaściwych
kolorach. Test monitora pokazuje

poprawne kolory. Zresetowałem ustawienia monitora na "auto" .Po resecie test
pokazuje poprawne działanie i właściwe kolory.

Po podłączeniu komputera ,regulacja kolorów ,a szczególnie koloru czerwonego
nie wpływa zbytnio na zmianę koloru wyświetlanych obrazów.

Najciekawsze jest to ,że XP niektóre tapety wyświetla prawidłowo a inne ,nie
.

Po ponad dwugodzinnych próbach regulacji i ustawień poddałem się bowiem
doszedłem do wniosku ,że

coś jest "walnięte". To wygląda tak jakby każdy wyświetlany obraz miał
dobrane losowo natężenie RGB i to

 każdego oddzielnie. Jedynym rozwiązaniem jest podłączenie innego sprzętu w
100% sprawnego ale znajomy takiej

 możliwości nie ma a ja mieszkam 50 kilometrów od niego i dzisiaj nie miałem
możliwości zabrania komputera i monitora do samochodu.

Karta ?

Monitor?

Kabel ?

A może jakiś pasożyt robi takie dowcipy ?

jhr