Re: Różne kości DDR - jak ustawić timingi i napięcie?

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neostrada.pl>
Data: Fri 24 Apr 2009 - 07:09:23 MET DST

Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:07:35 +0200, Nigel napisał(a):

> Witajcie,
>
> Dotychczas posiadałem 2x512 MB DDR PC3200 MHz od Patriot Memory:
> http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram2.jpg
>
> Dziś dorzuciłem podobny zestaw 2x512 MB od Geila:
> http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram3.jpg
>
> Ustawienia w biosie mam automatyczne, jednak zamiast 400 MHz zobaczyłem
> 333 MHz:
> http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram1.jpg
>
> Próbowałem manualnie ustawić na 400 MHz - ale wtedy Windows XP
> uruchamiał się niestabilnie, niektóre usługi nie startowały i system
> wymuszał restart. Poradźcie prosze jak ustawić timingi i ew. napięcie by
> [...]

Normalne. nForce automatycznie przy obsadzeniu wszystkich slotów pamięci
obniża zegar (jak widać słusznie). Spróbuj podnieść napięcie zasilania
pamięci i/lub podnieś CL-a do 2,5. Po tej operacji najpierw sprawdź
stabilność pamięci memtestem bo przy niepewnie działającej pamięci można
popsuć windowsa (szczególnie jak wskoczy chkdsk).