Re: mam pewien problem w starszym komputerze z napięciami z zasilacza

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Fri 24 Apr 2009 - 06:56:56 MET DST

bumbarumba wrote:
> ostatnio mam dziwne wskazania napięcia zasilania na AsusProbe:
> +12V pokazuje ~12,224
> +5V pokazuje ~4,869
> +3,3V pokazuje ~2,928 (tu problem, bo doczytałem, że MIN=3,14V, a
> MAX=3,47 V)
> VCore = 1,648

Jesli nie mierzysz multimetrem, to mozesz potraktowac te wskazania jako
mocno orientacyjne. Mocno.

> Ponadto od miesiąca nie chce mi działać na tym komputerze zewnętrzny
> dysk USB 2,5 cala, który na innych komputerach działa dobrze i na tym
> wcześniej też. Nie pomaga nawet podpięcie dwoma kabelkami do usb. Dysk
> co chwila montuje się i odmontowuje oraz wydaje odgłosy jakby co chwila
> zaczynał ruszać i ponownie stawać. Prawdopodobnie chodzi o za słabe
> napięcie na USB.

Za male napiecie albo zbyt niska wydajnosc pradowa. Stawiam na to drugie.
Probowales uzyc innej pary portow? Albo krotszego kabla. Mam dysk 2,5,
ktory na niektorych PC pracuje poprawnie jedynie z krotkim,
10-centymetrowym przewodem.

k,