mam pewien problem w starszym komputerze z napięciami z zasilacza

Autor: bumbarumba <bumbarumba_at_op.pl>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 18:03:05 MET DST

witam

ostatnio mam dziwne wskazania napięcia zasilania na AsusProbe:
+12V pokazuje ~12,224
+5V pokazuje ~4,869
+3,3V pokazuje ~2,928 (tu problem, bo doczytałem, że MIN=3,14V, a
MAX=3,47 V)
VCore = 1,648

Ponadto od miesiąca nie chce mi działać na tym komputerze zewnętrzny
dysk USB 2,5 cala, który na innych komputerach działa dobrze i na tym
wcześniej też. Nie pomaga nawet podpięcie dwoma kabelkami do usb. Dysk
co chwila montuje się i odmontowuje oraz wydaje odgłosy jakby co chwila
zaczynał ruszać i ponownie stawać. Prawdopodobnie chodzi o za słabe
napięcie na USB.

I tutaj pytanie. Zasilacz nie jest markowy, kupiony z jakąś obudową, o
mocy 300W. Czy da się jeszcze coś z tym zasilaczem zrobić czy to jest
problem innego typu? Nie mam możliwości zdobycia do przetestowania
drugiego zasilacza. Jeżeli to zasilacz i trzeba kupić nowy, to chciałbym
aby był jakiś tani, ale nie najgorszy badziew. Komputer mam stary i nie
chcę już do niego więcej dokładać. Prosiłbym o podanie jakiej mocy byłby
potrzebny i najlepiej, żeby kosztował maksymalnie 100 PLN. Względy
głośności i jakichś tam dodatkowych bajerów są na szarym końcu - ma być
sprawny i nie spalić mi wnętrzności.

Tutaj wypiszę bebechy, które taki zasilacz miałby poddźwignąć:
(piszę z pamięci)
płyta: Asus A7V8X-X
karta graficzna: Gigabyte Radeon 9550
Nagryarka DVD: LG
Dysk twardy: Western Digital 80GB
monitor: LG Flatron 795FT
czasami dopinany zewnętrzny dysk USB 2,5 cala

Znalazłem np takie:
ZASILACZ ATX 350W MODECOM FEEL PFC 69,50 zł z VAT
ZASILACZ ATX 500W MODECOM FEEL 2 PFC 91,00 zł z VAT
ZASILACZ ATX 350W MODECOM FEEL III 92,00 zł z VAT

Zasilacz w obudowie mam skierowany największą płaszczyzną do góry i
dołu, a nie na boki.

Z góry dziękuję za podpowiedzi

bumbarumba