Re: Który RAID jest najbezpieczniejszy?

Autor: edek <edek123456_at_gmail.com>
Data: Thu 23 Apr 2009 - 10:56:20 MET DST

Hej,

moje pytanie bierze się stąd, że niekoniecznie mam super większy
budżet ale za to super ważne dane.

Koszty serwerów, które mają kontrolery RAID6 są spore, np. IBM x3650 z
RAID5/6 to ok 18 tys zł. Sporo jak na 1,5 TB przestrzeni dyskowej ;)
Nie aż tak sporo, jesli chodzi o koszt świętego spokoju.

Tym niemniej budżet mam napięty do granic możliwości i zastanawiam
się, czy nie da się tego zrobić jakoś taniej. Typu serwer 1U z 2x750GB
w RAID1 i do tego choćby zwykły backup po SFTP tego na jakimś innym
fizycznym kompie, choćby zwykłym PC. Najlepiej fizycznie oddalonym od
serwera.

Dane są istotne - to archiwum radia. Radio oczywiście może działać bez
archiwum ale to spora strata gdyby to kiedyś wsiąkło.

m.