Re: czy bateria czy wewnątrz laptopa?

Autor: Maciek D. <kacerz_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Apr 2009 - 15:23:50 MET DST

Feromon pisze:
> Witam!
> Acer Travelmate 4060.
> Czy Windows świeży czy używany objawy zajęcie
> procesora prawie100% oraz nie działanie klawiatury i/lub touchpada
> w 8/10 właczeń. Nawet często pulpit się nie otwiera poprawnie.
> Mysz działa skokowa, uzywać sie nie da, nawet jak wystartuje.
>
> Po wyjęciu akumulatora ZAWSZE jest poprawnie.
> Dysk wymieniony, RAM wymieniony.
>
> Bateria wyświetla stan naładowania 7% i nie przybywa.
>
> PYTANIE: Czy wymiana baterii rozwiąże problem, czy
> feler tkwi w lapku?

Bateria, wymiana na nową (sprawną) pomoże, dość znany problem.
Zanim się w nią zaopatrzysz masz dwie opcje:
1) Wyciągnąć ją i pracować na zasilaczu.
2) Piszesz, że Windows, więc: prawoklik na mój komputer -> właściwości
-> sprzęt -> menedżer urządzeń -> rozwijasz kategorię "urządzenia
systemowe" (na samym dole). Znajdź tam baterię zgodną z ACPI (czy jakoś
tak), kliknij prawym klawiszem i wybierz opcję wyłącz. Restart i będzie
OK. Da się wtedy pracować na baterii, ale nie masz absolutnie żadnego w
nią wglądu (system nie powie Ci ile % energii zostało, nie przejdzie w
stan wstrzymania przy 5%, itd.).

> Po nietrafnej inwestycji w dysk i RAM nie chciałbym
> niepotrzebnie nabyć akumulatora do wadliwego lapka....

Wymieniałeś dyski i ram bo klawiatura nie działała? Dobry jesteś, nie ma
co! ;)

> POMOCY!!! Już od Wielkiej Nocy walczę z tą padliną....

Ot, Acer: ostrożność zalecana. ;>

--
Pozdrawiam,
MD