Re: Paremetr CL w pamieci

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 18 Apr 2009 - 18:10:42 MET DST

news:2009041815413900@grush.one.pl...

> Zależy co jest w oficjalnych danych producenta modułu.

Zgódźmy się, w tym miejscu że nie powinno być rozbieżności między
specyfikacją a wartością wpisaną do SPD. Znakomita większość użytkowników
korzysta z tej drugiej, więc mają prawo uważać specyfikację za fałszywą.

> Producenci czasem wpisują do SPD "gorsze" wartości, by zapew-
> nić prawidłowe funkcjonowanie modułów nawet na gorszych. W
> takich przypadkach osiągnięcie nominalnej wydajności wymaga
> ręcznego ustawienia parametrów pamięci.
>
> Jeżeli natomiast moduł faktycznie ma CAS Latency 6, a w opi-
> sie aukcji jest 5, to jest to wprowadzanie w błąd,

A co to jest faktyczna wartość opóźnienia CAS? Zwłaszcza jeśli jest mierzona
cyklami zegara.