Re: Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 14 Apr 2009 - 18:11:28 MET DST

W artykule <gs1o1n$kl1$1@nemesis.news.neostrada.pl>, Robbo napisał(a):

> Najwyrazniej dlatego napisal na grupe sprzetowa - "trwala" zmiana, czyli w
> domyśle sprzętowa i niezalezna od systemu. Pytanie ma sens.

Dla mnie "trwała" (jak wynika to z poprzedniej wypowiedzi), to metoda,
w której nie trzeba za każdym razem zmieniać tego _ręcznie_.
Tj. restartujesz system i przed nawiązaniem połączenia, system już zna
prawidłowy MAC adres.

A to da się jak najbardziej (i banalnie prosto) zmienić w sposób systemowy,
bez znaczenia, czy jest to najnowsza karta Gbit, stara setka, czy
karta bezprzewodowa (swoją drogą to nigdzie nie wyczytałem, że autorowi
chodzi o kartę zintegrowaną na płycie głównej).

Dlatego nadal (tym razem już poparte argumentami), uważam, że najszybciej
można to zrobić w sposób programowy, dopisując 1 linijkę do skryptu
startowego. Dopisanie 1 linijki zajmie kilka minut, a autor nadal
traci czas na szukanie sposobu na sprzętową zmianę adresu.
Na dodatek niektórzy proponują aktualizacje BIOSu, co może jeszcze
bardziej zwiększyć ryzyko. Ale mają rację, bo niektóre BIOSy mają
taką funkcjonalność - a to grupa sprzętowa.

Jacek