nie widać napędów w moim komputerze

Autor: Marcin <dabrowskimop_at_op.pl>
Data: Mon 06 Apr 2009 - 23:12:18 MET DST

Składałem nowy komputer(płyta Gigabyte GA-G31M-S2L,pentium dual core
,2GB RAM,HD 320 GB sata,winxp pro) kłopoty zaczęły się od tego że dwa
napędy pata dysk wd 80Gb nie chciał współpracować jako slave z
nagrywarką lg pracującą jako master.Konkretnie podpięte oba napędy:
widać tylko nagrywarkę ,odpinam nagrywarkę widać dysk.Tu kłopot czysto
sprzętowy.
Obszedłem go ustawiając dysk jako master nagrywarkę jako slave i tutaj
zaczął się kłopot z Windowsem.
Po wejściu w mój komputer zamiast ikon napędów,katalogów itp. widać
latareczkę wyszukiwania w tym czasie komputer przymula,wręcz lekko ;)
się wiesza trwa to około 30 s - 1 min w tym czasie na pulpicie widać już
wszystkie ikony,co ciekawe dostęp do dysków poprzez np. skróty z pulpitu
jest cały czas.
Z zachowania paska zadań widać że coś się jeszcze uruchamia,dopiero po
pojawieniu komunikatu o wyłączonej zaporze systemu i odczekaniu jeszcze
chwili wszystko wraca do normy .Czyli po kliknięci w mój komputer widać
napędy katalogi i komputer działa normalnie.
Po wypięciu taśmy pata z płyty głównej jest tak samo.
W trybie awaryjnym takiego opóźnienia nie ma wszytko w moim komputerze
jest dostępne od razu.
Tak naprawdę nie wiem co jest przyczyną ponieważ instalowałem kilka
programów pod rząd i nie wiem czy kłopot spowodował program czy zamiana
na taśmie dysków i zainstalowanie przez Windowsa jakiś zbędnych sterowników.

Proszę o pomoc ,jak pozbyć się tego kłopotu ,niby mała niedogodność ale
obawiam się żeby w pewnej chwili coś się nie sypnęło i dostęp do napędów
nie zniknął całkowicie .
Pozdrawiam.