Rozbudowa pamięci

Autor: colidar <colidar_at_wiadomocozrobic.wp.pl>
Data: Sun 15 Mar 2009 - 19:10:46 MET

Witam, trochę lamersko chcę zapytać o:

Komputer: procesor Duron 1000, obecnie 2x128 MB RAM (SDRAM).
Płyta główna: Mercury KOB 735 FSX.
Zestaw ma 7 lat.

W instrukcji do płyty głównej stoi, że możliwe jest włożenie:
2x 168pin DIMM SDRAM (133 MHz)
2x 184pin DIMM DDR (266 MHz)
i że maksymalnie można użyć 1 GB RAM.

Zastanawia mnie ten 1 GB, bo licząc wg nominałów jak wsadzę 2x256, to
będzie 1024, i przekroczę ten limit, czy się zmieszczę?

Generalnie rozbudowa pamięci jest konieczna, bo komputer ledwo chodzi,
kiedyś ciągnął całkiem znośnie XP, teraz jest Linux, a poza tym czasy
się zmieniły, i nawet głupie oglądanie wiadomości na onecie pochłania
zasoby przez migające animacje we flashu.

Mam koncepcję kupienia dwóch kości po 512 MB, ale czy nie przekroczę
tego limitu? Pewnie nie, ale pytam dla pewności.
I czy kupienie DDR jest bardziej korzystne niż SDRAM? Różnica w cenie to
parę złotych.

Dzięki za pomoc