Re: Rozbudowa pamięci

Autor: Mark <tajny_at_adres.w.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 10:21:34 MET

Dnia Sun, 15 Mar 2009 19:10:46 +0100, colidar napisał(a):

> Komputer: procesor Duron 1000, obecnie 2x128 MB RAM (SDRAM).
> Płyta główna: Mercury KOB 735 FSX.
> Zestaw ma 7 lat.

> Zastanawia mnie ten 1 GB, bo licząc wg nominałów jak wsadzę 2x256, to
> będzie 1024, i przekroczę ten limit, czy się zmieszczę?

Po pierwsze - pamiec SDRAM. Raz - jest droga, bo stara i malo dostepna.
Dwa - plyta glowna. Mercury. Wybacz szczerosc, ale jest to plyta wobec
ktorej PC-Chips to modele high-endowe.
Daaaawno, dawno temu, w czasach duronow i P3/P4 mialem z tym czyms
doczynienia. Plyta sama z siebie jest masakrycznie wolna. Wybitnie
chimeryczna - tamten model, tez na SDRAMach, laskawie byl przyjal chyba z
dziesiaty modol ktory mu sie wlozylo - inaczej albo nie wstawal, albo
widzial pol. Mimo zastosowania "pamieci BX"

Moja rada - wywal to w cholere, kup cos za niewielkie pieniadze na allegro -
np AMD Barton 2500 z plyta i DDR 1 GB - i gwarantuje Ci ze poslyzy to do
tych celow ktore zakladasz jeszcze dlugo, a po dolozeniu pamieci - nie
bedzie problemu ani z Vista ani z WIndows7 jesli zechcesz zmienic.

A od Mercurego trzymaj sie z daleka.. dobrze radze:) To na Mercurym wlasnie
pobilem rekorsd instalacji XP-ka. prawie trzy razy dluzej niz na innych
plytach o podobnych parametrach.

--
Mark