maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:
> Bo częściej ogranicznikiem framerate jest karta graficzna. Ale w tych
> momentach gdy CPU jest wąskim gardłem, to przełączenie na 2ch i
> wyłączenie EAX powinno przynieść zauważalne przyspieszenie gry.
Ano wlasnie. AD 2009, od blisko 2 lat standardem sa CPU 2-rdzeniowe,
powoli beda nim 4-rdzeniowki a nadal sporo gier jest pisana na jeden rdzen.
Efekt jest taki, ze przy ustawieniu grafiki na max w 1650x1080, GPU (R4850
ma monitorowanie) obciazony jest na 45-50%, jeden rdzen na 2-3% (OS) a
drugi praktycznie na 100% i tu jest waskie gardlo. Wtedy przyda sie kazde
odciazenie CPU, w tym liczenie pozycjonowanego dzwieku przez EAX/OpenAL.
Nie lubie grac na sluchawkach (jak juz musze pozna o wnocy to na
bluetoothowych by nie ciagnac kabla przy kazdym ruchu glowy) i podstawowym
trybem jest 5.1 - tu juz jest co nieco do liczenia przy obrobce dzwieku.
Widac to zreszta po temperaturze chipow na sprzetowych Audigy/XFi - sa
mocno cieple.
-- Pozdrawiam, Michal Bien #GG: 351722 #ICQ: 101413938 JID: mbien@jabberpl.orgReceived on Wed Feb 25 13:20:02 2009
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 25 Feb 2009 - 13:51:07 MET