Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 25 Feb 2009 - 13:17:18 MET

maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Bo częściej ogranicznikiem framerate jest karta graficzna. Ale w tych
> momentach gdy CPU jest wąskim gardłem, to przełączenie na 2ch i
> wyłączenie EAX powinno przynieść zauważalne przyspieszenie gry.

            Ano wlasnie. AD 2009, od blisko 2 lat standardem sa CPU 2-rdzeniowe,
powoli beda nim 4-rdzeniowki a nadal sporo gier jest pisana na jeden rdzen.
Efekt jest taki, ze przy ustawieniu grafiki na max w 1650x1080, GPU (R4850
ma monitorowanie) obciazony jest na 45-50%, jeden rdzen na 2-3% (OS) a
drugi praktycznie na 100% i tu jest waskie gardlo. Wtedy przyda sie kazde
odciazenie CPU, w tym liczenie pozycjonowanego dzwieku przez EAX/OpenAL.
Nie lubie grac na sluchawkach (jak juz musze pozna o wnocy to na
bluetoothowych by nie ciagnac kabla przy kazdym ruchu glowy) i podstawowym
trybem jest 5.1 - tu juz jest co nieco do liczenia przy obrobce dzwieku.
Widac to zreszta po temperaturze chipow na sprzetowych Audigy/XFi - sa
mocno cieple.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938