Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 24 Feb 2009 - 20:02:57 MET

Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> wrote:

> Nie każdy gra.

            Owszem, ale mowa byla (specjalnie zachowalem poprzedni cytat)
o rzadkiej potrzebie dokladania jakichkolwiek kart, w tym graficznych.
Co by nie mowic w komputerach domowych granie nie jest rzadkim zajeciem.
Bez tego to zastosowan biuro/internet to nawet mona sobie z tylu netbooka
do monitora podczepic i bedzie OK.

> Moja karta TV i muzyczna pracują w slotach PCIe. Znaczy piszesz lekko
> bez sensu, bo możesz sobie wybrać sprzęt na takie złącze jakie masz. Z
> USB włącznie.

            Kupowales zapewne niedawno. Szczerze mowiac nie widze najmniejszej
potrzeby wymiany wszystkich kart z PCI 2.x na PCI-E tylko dlatego ze
zmienil sie standard zlacza, skoro dotychczasowe spokojnie mi wystarczaja.
Jakbym mial wybierac to juz wolal te pieniadze przepic czy na kino/muzyke
wydac niz placic drugi raz za sprzet spelniajacy te same funkcje.

> Większość akurat ekranowana nie jest. Xonar DX już nie jest ekranowany
> a gra czysto, u Audiotraka też bywa różnie.

            Owszem, ale pisalem wczesniej ze karty na PCI (jakimkolwiek) sa
jednakk lepiej separowane (nawet bez ekranu z blachy) i mniej zbieraja
zaklocenia.

> Co nie jest żadnym powodem do załamywania rąk. Xonar radzi sobie bez
> hardware z EAXem, w tym HD.

            Ale potrzebuje do tego wiecej mocy CPU.

> Przy współczesnych wielordzeniowych procesorach narzut na obróbkę
> dźwięku jest akurat pomijalny.

> AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
> 4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
> Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

            No nie wiem - tez mam R4850 tylko Asusa i A64 X2 @2500 MHz (czyli cos
kolo 4600-4800+) tez Z AC F-PRO i zdecydowanie waskim gardlem w gierkach
jest na dzis CPU. Odciazenie go przez liczenia czesci dzwieku za pomoca DSP
dzwiekowki (OpenAL/EAX) zawsze sie przydaje. Owszem mozna zminic CPU, ale
to wiaze sie ze zmiana plyty glownej, pamieci, OSa OEMowego itp. Nie widze
potrzeby - na dzis taki X2 @2500 MHz do wszystkiego poza grami spokojnie
wystarcza, a gonic sprzetowego kroliczka grajac raz na tydzien-dwa po
godzinie w TF2 czy Fallouta to nie ma IMHO sensu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938