Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.USUNTO.pl>
Data: Tue 24 Feb 2009 - 19:23:12 MET

Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:14:09 +0100, Michal Bien napisał(a):

> Zycze milego grania na integrze np: w Fallouta3 czy FarCry2
> na karcie zintegrowanej ;) R4850 TOP jest w 1650x1080 (typowa
> rozdzielczosc dla LCD 22") "na styk".

Nie każdy gra.

> Karta telewizyjna, wifi i dzwiekowka i juz koniec. To 3 PCI,
> a wiekszosc nowych plyt ma 2 PCI 2.x

Moja karta TV i muzyczna pracują w slotach PCIe. Znaczy piszesz lekko bez
sensu, bo możesz sobie wybrać sprzęt na takie złącze jakie masz. Z USB
włącznie.

> Chocby to ze, nie zbiera tak wszystkich zaklocen EMI z komputera jak
> uklady zintegrowane. Na integrach bardzo czesto to slysze - nie bez powodu
> lepsze karty jak nowy Xonar sa ekranowane blacha.

Większość akurat ekranowana nie jest. Xonar DX już nie jest ekranowany a
gra czysto, u Audiotraka też bywa różnie.

> To samo jest z radiem w
> kartach wifi. Wnetrze komputera to jednak EM smietnik i to slychac
> zwlaszcza na dzwiekowkach zintegrowanych. Nie mowiac juz ze EAX chocby 4.0
> i sprzetowego OpenAL ciezko uswiadczyc na dzwiekowkach zintegrowanych.

Co nie jest żadnym powodem do załamywania rąk. Xonar radzi sobie bez
hardware z EAXem, w tym HD.

> W grach zawsze to kilka FPS wiecej, bo przy wspolczesnych GPU z 800SPu
> czesto waskim gardlem jest wlasnie CPU - nie ma powodow by obciazac go
> dodatkowo ponad potrzebe obliczeniami audio.

Przy współczesnych wielordzeniowych procesorach narzut na obróbkę dźwięku
jest akurat pomijalny.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX