Re: Wybór monitora - konkretne potrzeby - asus, pva, duży piksel

Autor: Caller76 <caller76_at_TNIJZIOMALU.o2.pl>
Data: Mon 23 Feb 2009 - 04:10:20 MET

Bo jest lepsze, zdrowsze, wygodniejsze.

> To zalezy do czego wygląda paskudnie....
> Do aplikacji które mają teksty :drobnym drukiem" w dodatku odporne na
> Windowsową wielkość czcionki to najlepsze wyjście.

W windowsach, 99% aplikacji korzysta z systemowej 8pt Tahomy,
więc wielkość piksela dotyczy wszystkich i przy wszystkich aplikacjach.

> Ta? No właśnie siedzę w robocie przed 19" z dużą czcionką, czyli
> kanciastą,
> czyli niewyraźną i męczącą oczy, a windowsowe cleartype usiłując coś z tym
> zrobić powoduje tylko rozmazanie tekstu. No "brawo jasiu"!

Tak jak napisałem duży piksel, jest "lepszy" pod warunkiem że się chce
widzieć piksele z ich pięknymi i wyraźnymi kantami.

Dla pozostałych wymyślono Cleartype i ok, nich tam im będzie,
ale Ja pierwsze co robię, to to wyłączam.
Jak monitory osiągną rozdzielczość drukarki czyli coś ok. 300DPI
to to z przyjemnością wtedy włączę.

Warto przeczytać:
http://proline.pl/index.php?n=lcd_rozmiar_rozdzielczosc_czyli_wielkosc_piksela_ripb4o

Ja zgodnie z nomenklaturą tego tekstu wolę "ostrość" od "wygładzania".

Nie po to przeszedłem się z CRT i ich rozmytymi czcionkami,
abym sobie je teraz softwerowo rozmywał.