Re: Wybór monitora - konkretne potrzeby - asus, pva, duży piksel

Autor: animka <animka_at_to.nie.ja.wp.pl>
Data: Mon 23 Feb 2009 - 13:11:35 MET

Caller76 pisze:
>>> Można wiedzieć, dlaczego z dużym?
>>> (Duży pixel imho wygląda paskudnie...)
>
> Bo jest lepsze, zdrowsze, wygodniejsze.

Cieszę się, że przeczytałam ten artykuł, bo nie mogę sobie poradzić z
czcionką w monitorze Philips 19'-panoramiczny.
Nie wiem co zrobić, żeby w oknie *Eksploatora Windows* czy *Panelu
Sterowania* czcionka byla grubsza i czarniejsza. Na pasku na górze i w
menu jest pogrubiona i nie razi, nie męczy moich oczu, bo jest ok.
Ustawienie rozdzielczości takie jakie wskazane dla tego komputera to
1440:900. Inne rozdzielczości na ogół wypaczają obraz.

> Tak jak napisałem duży piksel, jest "lepszy" pod warunkiem że się chce
> widzieć piksele z ich pięknymi i wyraźnymi kantami.

Ustawiłam teraz z 90 na 120 dpi i jest minimalnie lepiej.
Tzn. tu w tym oknie, w którym teraz piszę jest ok, tylko ten nieszczęsny
*Eksploator Windows* czy *Panel Sterowania* :-(

> Warto przeczytać:
> http://proline.pl/index.php?n=lcd_rozmiar_rozdzielczosc_czyli_wielkosc_piksela_ripb4o

Przeczytałam z zainteresowaniem, tylko nie umiem sobie obliczyć
parametrów, bo się na tym nie znam.

> Ja zgodnie z nomenklaturą tego tekstu wolę "ostrość" od "wygładzania".

Mi natomiast zależy na czarności czcionki, wygładzeniu i ostrości :-)

> Nie po to przeszedłem się z CRT i ich rozmytymi czcionkami,
> abym sobie je teraz softwerowo rozmywał.

Mnie na kineskopowym monitorze Miro (odstawiony do drugiego pokoju i
zawala miejsce) czcionki wyświetlały sie ładnie.

Możesz mi jeszcze coś niecoś w zakresie tych cienkich i mało czarnych
czcionek coś doradzić?

--
animka