Re: Problem z komputerem

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 22 Feb 2009 - 13:45:06 MET

W liście datowanym 22 lutego 2009 (12:43:45) napisano:

> (...) markowy (...) medion (...)

ROTFL.

Jak kupuję komputer w sklepie na rogu, to co prawda komputer jest
składakiem, ale za to przynajmniej sprzedawca przeważnie nakleja na obudowie
jakiś swój znaczek firmowy.

Jeżeli na czymś jest napisane "Medion", to oznacza, że nawet sam producent
się do tego nie chce przyznać i wstydził się podpisać.

> konfiguracja to płyta MD8080 (MSI 7012) 865PE,

Wejdź proszę na strony MSI i spróbuj tę płytę odszukać...

> proc P4 3GHz, 1GB RAM DDR400, katra TV GF MX400, 7200.7 80GB ATA, zasilacz
> fortron 350W MDN.

> Przy próbie instalacji XP wywala niebieski screen z kodem 0x0000008E, próba
> wystartowania jakiegokolwiek linuxa też powoduje zwis i sypanie błędami.
> Sprawdziłem pamięć memtestem i goldmemory - 0 błędów. Podejrzewam płytę,
> jednak czy jest szansa że to procesor ?

Chciałoby się powiedzieć - kupiłeś Mediona, sam jesteś sobie winien...

Ale postaram się udzielić jednak jakichś konstruktywnych rad.

Jeżeli komputer kupiłeś jako nowy - maszeruj teraz do sprzedawcy i
żądaj usunięcia usterki. Ciebie to nie powinno nawet obchodzić, czy
niesprawna jest płyta, czy procesor, czy cokolwiek innego. Sprzedawca
sprzedał KOMPUTER i to KOMPUTER jest teraz niesprawny. A całą
sprawą staraj się pokierować tak, żeby odzyskać pieniądze, a nie to
urządzenie.

Jeżeli kupiłeś przez sieć, to jeszcze prościej - w terminie 10 dni
możesz mu to cholerstwo odesłać i dostać spowrotem pieniądze. Niech
się udławi.

Jeżeli nie masz takich możliwości, to pierwsze moje podejrzenie pada
na płytę główną - raz miałem do czynienia z płytą Medion/MSI (czyt.
Medion twierdzi, że to MSI, a MSI się wypiera) i była wybitnie
problemogenna.

Poza tym sprawdź dokładnie wszystkie kable, taśmy i wtyczki. Spróbuj
przełożyć pamięci z innego komputera i sprawdzić czy wtedy będzie
działać.

> komputer jest nowiusieńki, nie ma żadnych śladów używania, więc odpadają
> problemy typu spuchnięte kondensatory itp

Nie byłbym tego taki pewien - oglądnij je na wszelki wypadek.

Ja na Twoim miejscu chciałbym się jak najszybciej tego "komputera"
pozbyć...

--
Pozdrawiam
 Yakhub