Re: Komputer z drugiej ręki jaki warto kupić?

Autor: Feromon <fer0m0n_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Feb 2009 - 23:07:35 MET

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości
news:gnkffh$st9$1@node2.news.atman.pl...
> Witam!
> Zamierzam kupic jakis komputer w miejsce wysluzonego staruszka PII 350,
> ktorego mam z 10 lat.

Podzielę się własnymi wrażeniami.

Do niedawna Duron 1000.
Zastosowanie - internet, Office, DVD, Filmy DivX. muzyka. Z rzadka Pinnacle
Studio czyli filmy.
Generalnie było OK, przy konwersji do DVD trwało ponad 2 godziny. Włączałem
i szedłem spać.
Sysyem XP, beż żadnych śmieci, gier, ozdobników, wygaszaczy i pierdolasów.

Teraz: Core 2 Duo 7200 2,5 GHz, 2 GB RAM, 512GB HDD (256+256 Raid0).
Jeszcze nie obrabiałem filmów. Różnica szczerze mówiąc - niewielka.

Na Twoim miejscu spróbowałbym określić, co Cię wkurza w dotychczasowym.
Z drugiej strony określił górny limit kasy.
Wiadomo, że sprzęt schodzący ze sceny jest tańszy, ale czasem zamyka drogę
modernizacji.
Odradzam podstawkę inną niż s775 i pamięci inne niż DDR2.
Ale Core Duo jest niewiele słabszy niż Core2Duo. Wydajność systemu nie tkwi
jedynie w procu
ale też w wydajnym dysku i pamięci. Jeśli zakupisz VISTĘ (odradzam) to bez 2
GB RAM
nie poszalejesz. Natomiast XP z taką pamięcią jest OK.

Ja kupiłem Vistę Busines, wtedy jest legalny downgrade do XP Proffesional. I
moje 2 GB RAM
wystarczają z nawiązką.
Jeśli znajdziesz tanio Dual Core ponad 2 GHz z dyskiem SATA to powinno być
wystarczająco nowoczesne.

Feromon