Re: RAID czy nie RAID?

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Tue 17 Feb 2009 - 20:35:10 MET

Osadnik wrote:
[...[
> Które rozwiązanie będzie lepsze? Pakować się w RAID czy jednak pozostać
> z tym co mam i odzyskach 280zł za dysk który wróci z gwarancji?

Bardzo często wymieniasz dyski... Czy przypadkiem nie przegrzewają się,
a może zasilacz? Maksymalną temp. jaką osiągnął dysk możesz sprawdzić w
SMART-cie (smartmontools - http://pl.wikipedia.org/wiki/Smartmontools).

Z tanich RAIDów polecam Adaptec 1220SA, 1420SA. Są łatwo dostępne, długo
będą supportowane (jak to Adaptec) i mają niezły soft do zarządzania
macierzÄ… w tej klasie (chyba najlepszy). Oba to tzw. FakeRAID
(wykorzystują CPU i system operacyjny do obliczeń) - tak jak wszystko
inne poniżej ca. 1000zł. Na Twoje potrzeby wystarczą.
Lepiej wziąć kontroler na PCI, jak padnie (zdarza się) łatwiej będzie
przywrócić dane (łatwiej wymienić kontroler na PCI, niż płytę).

> Poza tym kusząco zaczyna wyglądać RAID 10 2x640 i 2x320.

Na 1+0 z tych dysków będziesz miał 320GB do dyspozycji.