Re: Ustawienie kości RAM w bankach

Autor: Maru <m.grucel_at_neostrada.pl>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 21:41:20 MET

marekjan pisze:
> Witam,
> Sprzet stary ale musi mi wystarczyć.
> Problem: Są klopoty z RAM-em,pojawia się
> "niebieski ekran" o możliwości uszkodzenia komputera
> Płyta VT82C686
> Chipset KT133A
> "Coś" ma oznaczenie KV7ZA
> Są 3 sloty na SDRAM. Mam 4 pamięci o paramtrach:
>
> pierwsza:
> Size 256
> Max Bandwich 133 MHz
> Frequency 83/133
> tRAS 4 6
> druga (identyczna):
> Size 256
> [...]
Płyta główna ECS K7VZA, nawet jeszcze gdzieś tam leży zakurzona.
Po pierwsze to musisz wejść do BIOSU i ustawić taktowanie pamięci RAM na
133 MHz, bo tylko w tym są zgodne.
Wybrałbym pierwsze trzy, to taka moja sugestia, poza tym powinno być OK.
Kolejność w slotach, w zasadzie nie powinna mieć większego znaczenia.
Jeżeli będzie się dalej zawieszał to zrezygnuj z jednej pamięci.
Być może ta 256 co jest wykrywana jako 128 jest uszkodzona?