Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?

Autor: btn <wole_at_bez.pl>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 15:38:10 MET

sofu pisze:

> Sa firmy, ktore handluja używanymi kompami przywiezionymi z zagranicy
> perwnie tam wycofywanymi z biur albo wczesciej lisingowanymi? I własnie o
> czyms takim myslalem.

Kupno używanego komputera to na szczęście nie jest tak skomplikowane jak
kupno używanego samochodu. Ryzyko zakupu szrota mniejsze. Ja bym jednak
polecał odkupić komputer od osoby prywatnej a nie od handlarza. Owszem
firmówki może i mają renome ale wg mnie kupując coś takiego przepłacasz
a i wcale nie masz pewności że to podziała długo.

> Czy wybór czegos takiego jak poniżej czyli kompa z procesorem Procesor
> Intel Celeron D 2800 MHz bylby dobrym wyborem na kilka najblizszych lat?
>
> Mozna kupic komputery z drugiej reki w cenach od 200 do 500 zł ( w
> zaleznosci od konfiguracji i sprzedajacego) oparte o procesor Intel 4.
> Pytanie czy to dobry wybór czy raczej juz "obekt muzealny"?

W to bym się nie ładował. Jest to dośc leciwy procesor i mało wydajny.

> [...]
> Chipset Intel 915
> Pamięć Operacyjna 1024MB DDR
> Dysk Twardy 80GB SATA
> Karta graficzna zintegrowana
>
> WOLNY PORT PCI-E Standardowy rozmiar karty graficznej !!
> Karta dzwiękowa zintegrowana AC'97
> Karta sieciowa zintegrowana intel 10/100
> CD-Rom JEST CD (ale nie napisali jaki?)
>
> Złącza tylnego panelu
>

> 1 x PS/2 Klawiatura
> 1 x PS/2 Myszka
> 1 x port IEEE 1294 (LPT)
> 1 x port RS 232 (COM)
> 1 x D-Sub
> 4 x USB 2.0 / 1.1 + 2xUSB z przodu obudowy

Wg mnie ok ale ramów to i tak musisz dołożyć prędzej czy później bo 1GB
to jest w tej chwili minimum.