[cross+FUT] Radeon + DVI + LCD = brak sygnału w trybie tekstowym

Autor: Jacek Politowski <sorry_at_nie.istnieje>
Data: Wed 11 Feb 2009 - 23:31:57 MET

Cross+FUT: pl.comp.os.linux.sprzet

Czas jaki¶ temu zmieni³em wys³u¿ony CRT na LCD HP LP2475w, który
pod³±czy³em przez DVI do Radeona X800 Sapphire (AGP) [1xDVI, 1xD-SUB].

Od pocz±tku ¿ycia sprzêtu nigdy nie by³y wpiête do niego równolegle
dwa monitory. Zawsze obsadzone jedno wyj¶cie - dawniej, przy CRT,
D-Sub, po zmianie na LCD - DVI.

W trybie graficznym (natywnym dla monitora - 1920x1200@60Hz, jak i w
innych np. 1280x1024@85Hz) wszystko dzia³a bezproblemowo.

Jednak nowy monitor ani razu nie pokaza³ mi trybu tekstowego, a
teoretycznie 720x400 ma w¶ród obs³ugiwanych trybów, a jak pamiêtam
w³a¶nie tyle wy¶wietla³ mi w informacjach poprzedni monitor w trybie
tekstowym.

Po uruchomieni/restarcie komputera widaæ czarny ekran, monitor jest w
trybie oszczêdzania energii (pomarañczowa dioda zamiast zielonej).

Monitor w³±cza siê (i wy¶wietla obraz) dopiero na ekranie logowania -
nie widaæ POST, bootloadera (LILO), ekranu startowego Windows XP, ani
tekstowej konsoli Linuksa. Zarówno przy starcie Linuksa, jak i Windows
momentem w³±czenia monitora jest pojawienie siê pierwszego ekranu w
"normalnym" (docelowym) trybie graficznym (w obu systemach jest to u
mnie ekran logowania).

Dodatkowo LILO zaczê³o mi wypisywaæ, ¿e mam niekompatybiln± grafikê
(CGA) z wybranym trybem bootloadera ('install=menu') po przej¶ciu na
DVI.

W googlach niewiele znalaz³em - ale generalnie wygl±da, jakby Radeony
z wyj¶ciem analogowym i DVI jako podstawowe traktowa³y analoga.
Niestety nie znalaz³em informacji o tym jak i gdzie mo¿na przestawiæ
(nawet nie znalaz³em informacji, czy w ogóle to mo¿na zmieniæ)
domy¶lne wyj¶cie w Radeonie.

Czy mia³ kto¶ podobne do¶wiadczenia? Je¶li tak, to jak sobie
poradzili¶cie?

--
Jacek Politowski