Re: [cross+FUT] Radeon + DVI + LCD = brak sygna�u wtrybie tekstowym

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 13 Feb 2009 - 08:54:00 MET

> Cross+FUT: pl.comp.os.linux.sprzet
>
> Czas jakiś temu zmieniłem wysłużony CRT na LCD HP LP2475w, który
> podłączyłem przez DVI do Radeona X800 Sapphire (AGP) [1xDVI, 1xD-SUB].
>
> Od początku życia sprzętu nigdy nie były wpięte do niego równolegle
> dwa monitory. Zawsze obsadzone jedno wyjście - dawniej, przy CRT,
> D-Sub, po zmianie na LCD - DVI.
>
> W trybie graficznym (natywnym dla monitora - 1920x1200@60Hz, jak i w
> innych np. 1280x1024@85Hz) wszystko działa bezproblemowo.
>
> Jednak nowy monitor ani razu nie pokazał mi trybu tekstowego, a
> [...]

Radeony (pewnie inne karty tez) maja pewne defaulty zaszyte w biosie.
Jest taki programik do edytowania parametrów defaultowych w biosie.
Radedit, rabit czy jakos tak (jest ich kilka i jeden ruski :) )

Najpierw sobie trzeba zrzucic bios karty do pliku (robi sie to w dosie wiec moze
byc potrzebny do tego inny monitor), nastepnie juz pod windą (programik do
edycji jest windziany) trzeba sobie wyklikac odpowiednio niskie odswierzanie w
odpowiedniej rozdzielczosci. U mnie to chyba bylo 640x480 czy podobnie. Zapisac
takowy bios i sflaszowac spowrotem na karte. U mnie na radku 8500 tak sobie
podnosilem odswiezanie bo w dos-ie mialem za niskie.

Dodatkowo mozna tam zaklikac defaultowe wyjscie w przypadku kiedy karta nie
potrafi wykryc co ma do wyjsc podlaczone.

Nie pamietam nazwy programikow, jak dzis bede w domku do poszukam i napisze czym
grzebalem w mojej karcie.
Nie dam glowy ze w twojej karcie takowy zadziala.

--
Lukasz Sczygiel