Re: laptop na lata

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 06:51:23 MET

On Sun, 8 Feb 2009 23:22:07 +0100, Konrad Kosmowski
<konrad@kosmosik.net> wrote:

>Ty ale jaki to ma sens? Pytasz o subiektywne opinie - tzn. jeden Ci powie, że
>on lubi IBM, inny powie że blondynki, a inny, że lubi jak mu nogi śmierdzą... I
>to wszystko będą równie uprawnione opinie w tym temacie nie poparte w zasadzie
>żadną metodyką.

wlasnie dokladnie tak sobie to wyobrazam. pytam o subiektywne opinie i
wlasnie oczekuje tego, zeby jeden mi powiedzial to, a inny co innego
opartego na wlasnym doswiadczeniu, a ja na tej podstawie albo
przymysle decyzje, albo sie w niej ugruntuje.
zauwasz, gdzie sie znajdujesz. na usenecie czyli na grupach
dyskusyjnych i sporo informacji wypywa tutaj na zasadzie wymiany zdan
i argumentacji, na co wlasnie liczylem i co tez wlasnie stalo sie w
tym watku.

>Z biznesowego punktu widzenia, jakby mi jakiś biznes stawiał takie wymagania,
>że ma być to laptop, który działa bez problemu przez 5 lat no to musiałbym
>znaleźć laptopa, który jest objęty pięcioletnią gwarancją - pewnie jakby
>poszukać to się coś znajdzie ale pewnie za dopłatą.

dzieki za odpowiedz, ale w kontexcie mojego pytania, wiecej w twojej
odpowiedzi zbednej filozoffi, albo, jak wolisz, gdybania niz
praktykaliow. chyba zgodzisz sie ze mna, ze to co napisales, ani mnie
nie zachecilo, ani nie zniechecilo do zakupu zaproponowanego sprzetu,
wiec jaki cel mial byc twojego postu?

>No i dochodzimy do sensowności - laptop, który spełnia takie wymagania pewnie
>będzie kosztował 3x więcej niż zwykły laptop.

jak widzisz, w kryteriach nie wymienilem ceny, wiec w pewnych
granicach, jest ona czynnikiem drugorzednym.

>To nie lepiej w tym okresie 5 lat
>kupić 3 laptopy średniej klasy z dwuletnią gwarancją? Wydasz tyle samo, co 2
>lata będziesz miał upgrade sprzętu i systemu (no wiesz, za 5 lat to taki laptop
>będzie nieadekwatny jeżeli chodzi o wydajność) i wydasz tyle samo o ile nie
>mniej...

j.w. jakby mnie interesowaly trzy laptopy, to przeciez zapytalbym o
trzy laptopy. prawda?

>W normalnej sytuacji (bez jakichś bardzo specyficznych uwarunkowań dla takiego
>wymagania) to wymaganie nie ma sensu...

byc moze dla ciebie nie ma, na szczescie swiat i sytuacje w nim sa tak
roznorodne, ze w pewnych sytuacjach i dla pewnych ludzi ma sens.
prawdopodobnie dla ciebie nie ma, ale to nie ty pytasz.

>Ale nie wymieniłeś żadnych kryteriów - napisałeś "ma działać 5 lat"

widocznie nie doczytales. przeczytaj jeszcze raz. to co naapisalem,
powinno wystarczyc, jesli jest za malo, a chcesz udzielic rzeczowej
odpowiedzi, to zawsze mozesz konkretnie dopytac.

> - tego nikt
>Ci nie zagwarantuje, zauważ, że producenci nie gwarantują, że coś będzie
>działać, tylko gwarantują, że jak się popsuje to naprawią. Sprzęt podczas
>eksploatacji się zużywa - to jest oczywiste, gwarancja producenta w zasadzie
>wyznacza ramy tego na co można liczyć.

w dellu moge dokupic oprocz trzyletniej, dodatkowa gwarancje i to
nawet w tuz przed koncem tej standardowej (tak bylo jeszcze pod koniec
zeszlego roku) ile ona bedzie kosztowac, na ten sprzet za trzy lata,
nie wiem i to juz nie moje zmartwienie, a ta decyzja (jak i kazda
zwiazana z kosztami) zalezy od osoby, dla ktorej jest ten sprzet i
bedzie miala swiadomosc, ze ma taka opcje. <rs>