Laptopy DELL - seria Lattitude Dxxx

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Mon 09 Feb 2009 - 21:48:44 MET

Witam grupe

Mam pytanie do uzytkownikow/serwisantow laptopow firmy DELL z serii
Lattitude D505, D510 (tutaj najczesciej), D520, D530, D610, D620, D810

Na takich wlasnie laptopach od czasu do czasu mamy ten sam problem...
Podczas pracy w laptopie nagle matryca robi sie jednokolorowa (zazwyczaj
bialy, szary lub czarny, ale ostatnio w losowym kolorze z palety RGB) . Caly
komputer pracuje normalnie (mozna sie do niego dostac przez VNCa), ale
oczywiscie z racji "braku widocznosci" musimy zresetowac komputer.. Po
restarcie dziala normalnie do nastepnego razu...

Z ok. 50 laptopow problemy takie zarejestrowalem na 10-12 egzemplarzach, ale
pozostali mogli tego nie zglosic...
Serwis DELLa bezradnie rozklada rece, bo na testach wychodzi wszystko OK, a
problem jest na tyle niepowtarzalny i losowy, ze trudno go wywolac.
Zazwyczaj wystepuje rzadziej niz raz na tydzien (czasem miesiace
bezproblemowego dzialania), w jakichs szczegolnych warunkach potrafil sie
pracownikowi 2 razy dziennie tak przelaczac (przy czym na naszych testach
juz zachowywal sie grzecznie).

Generalnie z taka wada mozna zyc, a jak ktos zna skrot Alt-F4 to nawet sobie
bez wizualizacji poradzic... ale nurtuje mnie, czy ktos jeszcze ma takie
objawy na laptopach DELLa (ew. na innych), czy to tylko u mnie :)
Na moim starutkim D510 srednio 2 razy na miesiac sie pojawia i juz sie
przyzwyczailem...

Pozdrawiam
Michal