Umiera zasilacz czy coś innego?

Autor: Paweł <billg_at_microsoft.com>
Data: Mon 09 Feb 2009 - 11:20:37 MET

Jest sobie komputer. Działający non-stop i nie wyłączany na noc. W niedzielę
nastąpił dziwny objaw. Komputer wyłąćżł się tak, jakby nagle wyłączono prąd.
Przy próbie kolejnego rozruchu sytuacja się powtarzała w kilka chwil po
uruchomieniu (bez specjalnego obciążania systemu)
Rozebrałem, odkurzyłem, także zasilacz w środku (wycinając przy okazji
zatarty wiatraczek z wnętrza). Na pierwszy rzut oka pomogło. Po paru
godzinach stwierdziłem dziwną przypadłość software'ową - wygaszacz ekranu w
windozie się nie uruchamia, mimo że jest ustawiony. Uruchomiłem wygaszacz
ręcznie i bach.. komputer się wyłączył.
Włączyłem ponownie i pracuje już dobę bez zająknięcia.

Co za licho?

aha. Obudowa i zasilacz markowy, powiedzmy ze średniej półki.

--
Paweł
wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i