Re: Zasilacz do laptopa

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sun 08 Feb 2009 - 14:09:05 MET

Marcin M wrote:
> szkoły podstawowej. Dla przypomnienia P=UxI (gdzie P-Moc w watach,
> U-napięcie w woltach, I-natężenie prądu w amperach).

Czasem trzeba jeszcze uwzględnić cos fi... :)

> W przypadku zasilacza, którego parametry podałeś jeśli pobór przekroczy
> 4,5A to w najlepszym przypadku poleci bezpiecznik w zasilaczu, w gorszym
> przypadku poleci zasilacz.

...przy czym taki pobór energii może nastąpić jedynie przy maksymalnym
obciążeniu CPU i GPU, pracującej nagrywarce, podłączonych paru
urządzeniach USB, maksymalnie rozjaśnionym ekranie itd. Słowem - sytuacja
ekstremalna. Ja bym się 200mA różnicy nie przejmował, bardziej martwiłbym
się rzeczywistą jakością zasilacza. Niestety niektóre to straszna tandeta.

k,