Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Sat 07 Feb 2009 - 20:38:26 MET

ja na tym RAID mam tylko system i dane tymczasowe do obróbki. Kopia
tych danych tworzy się automatycznie na 1TB dysku gdzieś w czeluści
mojej obudowy ;-) Dziś kończe odzysk danych z laptopa znajomej. Padł,
nie wiem jak to powiedzieć (chyba redundncja dysku) przez różne dziwne
wirusy jakie wykrył avast czego nie widział norton. Udało mi się
zrobić obraz partycji D do pliku (spod DOS) bo ze względu na swoją
konfigurację dysku nie był w stanie zatrybić żaden windows. Ktoś
założył partycje: dysk podstawowy + partcja rozszerzona a w nej dysk
logiczny. Podstawowy się oczywiście wysypał i gdyby był tam tylko
system - to OK. Ale "ONA" miała wszystko na PULPICIE. Walczyłem z tym
dwa dni, bo chciałem odzyskać, przywrócić wpisy tej partycji
systemomej. Było tak namotane, że testdisk powiedział, że na 40GB
dysku mam dwa dyski po 40GB + dwie partycje 17 i 23.... Ponieważ
danych z dysku C nie udało się w żaden normalny sposób przywrócić, bo
w pewnym momencie nawet najtwardsze programy miały ból głowy jak
trafiły na te wesołe sektory. Pojechałem więc po bandzie, czyli użyłem
trybu HARCORE MODE ;-) Opaliłem kompa z błyskietki, załadowałem
testdiska, wywaliłem jednym klikiem i dwoma yes yes wszystkie wpisy
partycji na tym dysku (zrobił się jak prosto z hurtowni). Poskładałem
obudowe, odpaliłem Viste (Winda już nie modna), włożyłem go w kieszeń
na USB, dalej Menadżer Dysków, utworzyłem NOWY dysk podstawowy (po
całości) szybki format NTFS (bo taki był wcześniej). Dostałem
oczywiście nowy, czysty sprawny napęd. Ale jak wiadomo na dysku nie
ginie więc hardcoru część kolejna. aplikacja "photorec" z tego samego
pakietu odzyskała już z tego dysku 84115 plików i pracuje nadal ;-) Ta
aplikacja odzyskuje też dane z RAIDów. Więc 1, 2, 3 rellocated to
pikuś ;-)

-> google > testdisk