Re: 10? Aspire One już oficjalnie

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Fri 06 Feb 2009 - 12:32:41 MET

Dnia 27.01.2009 CeBeR <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał/a:

> Teraz kłócisz się z tym co sam napisałeś? Przypomnę: "Netbook powinien
> spokojnie dzialac przy chlodzeniu pasywnym co przy obecnych komponentach
> od Inela *nie jest mozliwe*". Okazało się, że jednak jest możliwe, a
> wyjątkowość Della jest tylko dowodem na zlekceważenie problemu hałasu
> przez pozostałych producentów netbooków - popatrz tylko na tą blaszkę -
> "radiator" MSI Winda. Skoro pasywne chłodzenie zmieściło się w Dellu
> zmieściłoby się i w innych netbookach - w końcu nie są od niego
> mniejsze. Trudno też w pasywnym chłodzeniu doszukiwać się źródła wyższej
> [...]

Na eeepc 901 bez problemu idzie pracować bez wiatraka, w sumie służy on
tylko jako zawór bezpieczeństwa "gdyby coś".
Mam go pod debianem, przy odpowiedniej konfiguracji cpufreqd, wyłączenia
ht, spowolnienia do 1/2 (co na www/office w zupełności styka), przy braku
grzejnika hdd w pobliżu i lekkiego throttlingu na 70-80% wiatrak w ogóle
się nie rusza (chyba że zatkam otwory powietrzne). powertop się ustawia
na 8-10W w zależności od siły podświetlania matrycy.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***