Re: Prośba o polecenie dysku ethernet

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Fri 06 Feb 2009 - 11:32:26 MET

Rafal Jankowski pisze:

> Sorry za pomyłkę, przez przypadek poprzednio poszło na priv.
>
> Jest to odrobinę wygodniejsze, natomiast jeśli ma działać szybciej
> kosztem doinstalowania dodatkowego sterownika lub protokołu, który nie
> ma narzutu dodatkowej warstwy tak jak TCP/IP to nie wydaje mi się aby to
> był duży koszt zwłaszcza jeśli mówimy o dysku sieciowym a nie dajmy na
> to myszce która bez dodatkowych driverów nie odpali.
> Poza tym TCP/IP wymaga konfiguracji a taki dysk po zainstalowaniu
> odpowiedniego softu pewnie w eternecie po prostu "widać" i nie trzeba
> się przejmować DHCP, maskami, broadcastami itd.

Nie do końca widać - widać dla kompa, który ma to oprogramowanie
zainstalowane i widać ten dysk pewnie jako lokalny, a żeby to działało w
sieci, to trzeba go udostępnić. Najczęściej takie oprogramowanie jest
beznadziejnie zrobione - trzeba koniecznie uruchamiać je w trybie
administratora i uruchamia się najpewniej jako zwykły program, a nie usługa.