Re: Prośba o polecenie dysku ethernet

Autor: Rafal Jankowski <rafal.jankowski_at_wsisiz.edu.pl>
Data: Thu 05 Feb 2009 - 22:14:01 MET

On Thu, 5 Feb 2009, Radosław Sokół wrote:

> Ale to jest właśnie diametralna różnica. Sprzęt działający
> z oprogramowaniem dostępnym standardowo w kilku najważniej-
> szych systemach operacyjnych od razu jest do przodu w sto-
> sunku do sprzętu wymagającego *dodatkowej* instalacji czego-
> kolwiek, a także często nie dysponującego oprogramowaniem do
> systemów alternatywnych wobec Windows.

Sorry za pomyłkę, przez przypadek poprzednio poszło na priv.

Jest to odrobinę wygodniejsze, natomiast jeśli ma działać szybciej kosztem
doinstalowania dodatkowego sterownika lub protokołu, który nie ma narzutu
dodatkowej warstwy tak jak TCP/IP to nie wydaje mi się aby to był duży
koszt zwłaszcza jeśli mówimy o dysku sieciowym a nie dajmy na to myszce
która bez dodatkowych driverów nie odpali.
Poza tym TCP/IP wymaga konfiguracji a taki dysk po zainstalowaniu
odpowiedniego softu pewnie w eternecie po prostu "widać" i nie trzeba się
przejmować DHCP, maskami, broadcastami itd.