Re: budżetowy do 600?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 Feb 2009 - 19:09:00 MET

Dnia Tue, 03 Feb 2009 12:40:18 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> Długość stażu z Linuxem - jak sie przekonałem - nie zawsze daje
> doświadcznie.

To prawda. Jednak nie polecajmy dziecku takich trudnych zadań jak
grzebanie w konfiguracji Linuksa i zapoznawanie się z manami, bo mało
które rodzi się geniuszem komputerowym z biegłą znajomością
angielskiego.

> Choć ja akurat pierwszy kontakt miałem ze Slackware
> około roku 1994/95 i od tego czasu używam regularnie choć głownie
> systemy bez interfejsu graficznego bo ich nie potrzebuję tam gdzie
> działam. ;-) Jaki to system kamerowy? Bo może niekoniecznie potrzeba
> IE i ActiveX-a.

No niestety, ale bez obsługi ActiveX nie zadziała większość kamerek IP
dostępnych w ofercie Vivoteka. Mnie udało się to obejść dokładając
osobny rejestrator obrazu pn. IPCorder czeskiej firmy Koukaam.
Przechwytuje on obraz z tych kamerek po RTSP, a na zewnątrz wystawia
interfejs działający w Javie.

> Ja to zestawiłem a parę miesięcy później okazało sie
> że jest soft do obsługi który tego nie wymaga. Pod Windows co prawda
> ale pod Wine mi śmiga ładnie i nei wymaga żadnych kontrolek. Pewne
> jakbym się uparł i poszperał to to nadaje jakiś strumień video. A! Jak
> mi sie znudzi system desktopowy to okazało sie że udsotępniono też
> soft pod WM i Symbiana na komórki ;-)

Strumień strumieniem, ale co ze sterowaniem tymi kamerkami? :-)

> A co do innych rozwiązań jak Wine czy IE4Linux jest Cedega dedykowana
> do gier właśnie. No i dal dzieciaka warto wybrac jakąś dystrybucję
> desktopową z duża ilością bajerów i kreatorami do konfiguracji. Np.
> mój Ojciec używa Mandrivy i nie ma dla niego znaczenia jaki właściwie
> ma system. Korzyta z Firefoxa, Thunderbirda, Skype'a i kadu. A jak
> sobie z czymś nei radzi to mu po VNC pokazuje co i jak.

Wiesz, dla swojego ojca to może i bym się zdecydował na sprzęt z
Linuksem, on i tak by pewnie w nic nie grał poza szachami, ale dla
swojego dziecka to już na pewno nie. Pozna Windows i da sobie radę w
każdej firmie, gdzie tylko złoży CV. A kto szuka do pracy ludzi (nie
programistów) znających Linuksa - hmmm?

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/