Re: budżetowy do 600?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 03 Feb 2009 - 12:40:18 MET

On Mon, 2 Feb 2009 22:27:58 +0100, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

>No właśnie do tego piję. U mnie także miało to działać z kamerami i nie
>tylko że nie działa, to na dodatek przy próbie instalacji zwyczajnie się
>sypie. Przepatrzył to gostek z 10-letnim doświadczeniem w Linuksie i też
>się poddał - a przecież miał nieco więcej latek niż ta panienka :-).

Długość stażu z Linuxem - jak sie przekonałem - nie zawsze daje
doświadcznie. Choć ja akurat pierwszy kontakt miałem ze Slackware
około roku 1994/95 i od tego czasu używam regularnie choć głownie
systemy bez interfejsu graficznego bo ich nie potrzebuję tam gdzie
działam. ;-) Jaki to system kamerowy? Bo może niekoniecznie potrzeba
IE i ActiveX-a. Ja to zestawiłem a parę miesięcy później okazało sie
że jest soft do obsługi który tego nie wymaga. Pod Windows co prawda
ale pod Wine mi śmiga ładnie i nei wymaga żadnych kontrolek. Pewne
jakbym się uparł i poszperał to to nadaje jakiś strumień video. A! Jak
mi sie znudzi system desktopowy to okazało sie że udsotępniono też
soft pod WM i Symbiana na komórki ;-)

A co do innych rozwiązań jak Wine czy IE4Linux jest Cedega dedykowana
do gier właśnie. No i dal dzieciaka warto wybrac jakąś dystrybucję
desktopową z duża ilością bajerów i kreatorami do konfiguracji. Np.
mój Ojciec używa Mandrivy i nie ma dla niego znaczenia jaki właściwie
ma system. Korzyta z Firefoxa, Thunderbirda, Skype'a i kadu. A jak
sobie z czymś nei radzi to mu po VNC pokazuje co i jak.

Zdrówko