Re: budżetowy do 600?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 02 Feb 2009 - 14:49:46 MET

On Sun, 1 Feb 2009 13:03:35 +0100, Yakhub <yakhub@gazeta.pl> wrote:

>IMHO inwestycja znacznie lepsza - bo będzie taniej, sprzęt będzie
>znacznie porządniejszy i bardziej stabilny (markowe komputery są
>stabilne jak skała), a do tego dochodzi aspekt wychowawczy - legalne
>oprogramowanie...

Z tą stabilnością to ja bym mimo wszytko nie przesadzał. Mam pod
opieką ~70 sztuk poleasingowych 4-5 letnich biurowych Delli OptiPlex
GX270N z 2004 z jednego z banków. Mam od 2 lat. Było ~20 sztuk więcej
ale tyle mniej więcej padło. Głównie zasilacze i dyski ale w paru
sztukach także płyty główne. Zepsute służa jako źródło części bo tak
to jeszce z 10 sztuk byłoby do wywalenia. Komputery służa do zwykłych
prac biurowych (Office, WWW, poczta) wiec jakoś specjalnei nei są
katowane. Czyli ~1/3 mi w ciągu dwóch lat padła - gdyby nie to że
dostałem je jako darowizna to bym płakał ;-) Inna sprawa że ostatnio
swoim rodzicom w miejsce padniętego Celerona 600MHz sprezentowałem
właśnie małego desktopika Della SX 270 który robi za podsatwkę pod
monitor. Co do legalnego oprogramowania to nie jest tak pięknie -
nalepka Win zwykle jest tylko że jest to Win który sprzedano do użytku
pierwotnemu użytkownikowi i MS często uważa że dalsza odsprzedaż -
nawet z komputerem - nie jest legalna. Niby lepeij niż system piracki
ale moze się okazac że trezab bezie udowadniać że nie jest się
jeleniem.

Zdrówko