budżetowy do 600?

Autor: gonzo <gonzo_at_muppetshow.org.invalid>
Data: Sun 01 Feb 2009 - 00:14:16 MET

zostałem poproszony o złożenie komputera dla dziecka (dziewczynki 12
lat) do ok. 600pln. nie byłem na bieżąco z cenami i zaskakuje mnie ich
obecny poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się
coś sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

skłaniałem się ku platformie AMD z możliwością zastąpienia procesora
cirka 3200+ AM2 nowszym Phenomem w przyszłości, do tego 2GB pamięci,
dysk ok. 200GB, płyta AM2+ ze zintegrowaną grafiką ale nie wiem czy to
słuszny kurs.

komputer głównie wykorzystywany byłby jako pomoc naukowa, dużo programów
edukacyjnych, biurowych, raczej mało gier a jeśli już to prawdopodobnie
nie tytuły z dużymi wymaganiami sprzętowymi.

możecie polecić jakieś alternatywne konfiguracje z powyższym
ograniczeniem cenowym? może coś ze stajni intela (nie mam w ogóle
doświadczenia) byłoby sensowniejsze i dawało podobne możliwości zmiany
procesora w przyszłości? a może jednak coś lepszego z gałęzi AMD?

gonzo