Re: Acer'y w Biedronce [OT]

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sat 03 Jan 2009 - 14:38:31 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Ja jestem absolutnie za tym, by rynek był "normalniejszy"
>z technicznego punktu widzenia nawet za cenę wzrostu cen.
>
>Problem w tym, że *większość* konsumentów będzie raczej
>za obniżeniem cenę nawet kosztem powstania monopoli...

Ależ oczywiście. Większość konsumentów niestety jest... może "głupia" to
za mocne słowo, ale mocno nieświadoma.

>Oczywiście. Dlatego się nie upieram. Choć Eee leży jeszcze
>nie tak daleko od kategorii lepiej wyposażonych PocketPC,
>też już całkiem ciężkich i grubych (choć dalej mniejszych
>i o 30%-40% lżejszych).

Eee będę mieć w łapach pewnie w poniedziałek, to porównam (dla ustalenia
uwagi, z N560)

>Ale po zakończeniu pracy zajmę się tym.

Po zakończeniu pracy, wyłączy komputer i pójdzie do domu.

>To znaczy? Ja mówię o realnych przypadkach właśnie.

To znaczy, na przykład w sytuacji, kiedy masz na dwadzieścia osób w
redakcji osiem "przechodnich" komputerów. Siadasz, piszesz co twoje i
uciekasz.

>Skrajność jest tam, gdzie pojawiają się propozycje zmian
>dla samych zmian, które są absolutnie nie do przyjęcia
>dla ogółu.

Wypisz, wymaluj, wymuszanie Visty.

>Normalnie zmiany zazwyczaj jednak *coś* pozytywnego dają
>(a zmiana wtyczek raczej nic by nie dała).

No co Ty. Moglibyśmy mieć np. co pięć lat większą wytrzymałość w
zakresie dopuszczalnego prądu.

>Zapewniam Cię, że gdyby ktoś *w końcu* wpadł na to, by
>w mieszkaniach instalować centralne stałoprądowe instalacje
>niskonapięciowe do zasilania prostych urządzeń, to mimo
>nowych wtyczek i konieczności stosowania przez jakiś czas
>dodatkowych zasilaczy konwertujących rynek by pewnie takie
>coś przyjął. Bo w dalszej perspektywie dawałoby większą
>wygodę i możliwość zmniejszenia cen choćby o cenę zasi-
>lacza.

Etam. Każden jeden sprzęt, który mam, jest zasilany innym napięciem.
I raczej wątpię, żeby się to zmieniło.

>Biorąc na przykład pod uwagę jakie boje toczą firmy medialne,
>by sprzęt wideo miał tylko wejścia/wyjścia HDMI z HDCP?

A produkty pokroju Manty jakoś jednak są na rynku. Na szczęście.
(owszem, HDCP uważam za takie samo sk.*yństwo, jak współczesny rynek
pudełkowego oprogramowania)

>Nie. Oprogramowania też nikt Ci nie zabrania zmieniać.

Ależ oczywiście, że mi zabrania. Poza bardzo szczególnymi wyjątkami,
gmeranie w oprogramowaniu jest zabronione. Co jest IMHO paranoją.
Ale o tym już wielokrotnie pisałem.
Doprowadzono do sytuacji, w której oprogramowanie traktowane jest po
części jak przedmiot, a po części jak utwór. Z każdego z tych modeli
wybrano to, co jest niekorzystne dla konsumenta.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ A  computer  scientist  is someone who fixes
\  Kruk@epsilon.eu.org   / things that aren't broken.